$$ \newcommand{\floor}[1]{\left\lfloor{#1}\right\rfloor} \newcommand{\ceil}[1]{\left\lceil{#1}\right\rceil} \renewcommand{\mod}{\,\mathrm{mod}\,} \renewcommand{\div}{\,\mathrm{div}\,} \newcommand{\metar}{\,\mathrm{m}} \newcommand{\cm}{\,\mathrm{cm}} \newcommand{\dm}{\,\mathrm{dm}} \newcommand{\litar}{\,\mathrm{l}} \newcommand{\km}{\,\mathrm{km}} \newcommand{\s}{\,\mathrm{s}} \newcommand{\h}{\,\mathrm{h}} \newcommand{\minut}{\,\mathrm{min}} \newcommand{\kmh}{\,\mathrm{\frac{km}{h}}} \newcommand{\ms}{\,\mathrm{\frac{m}{s}}} \newcommand{\mss}{\,\mathrm{\frac{m}{s^2}}} \newcommand{\mmin}{\,\mathrm{\frac{m}{min}}} \newcommand{\smin}{\,\mathrm{\frac{s}{min}}} $$

Prijavi problem


Obeleži sve kategorije koje odgovaraju problemu

Još detalja - opišite nam problem


Uspešno ste prijavili problem!
Status problema i sve dodatne informacije možete pratiti klikom na link.
Nažalost nismo trenutno u mogućnosti da obradimo vaš zahtev.
Molimo vas da pokušate kasnije.

PyGame - цртање линија

Питање 1.

    Q-33: У ком положају ће бити дуж исцртана наредном командом?

    pygame.draw.line(prozor, pg.Color("black"), (100, 250), (100, 350), 1)
    

    Изабери одговор:

  • Дуж ће бити постављена хоризонтално.
  • Нетачно
  • Дуж ће бити постављена вертикално/усправно.
  • Тачно
  • Дуж ће бити искошена.
  • Нетачно

Питање 2.

    Q-34: Шта представља последњи аргумент у следећем позиву функције draw (у овом случају број 1)?

    pygame.draw.line(prozor, pg.Color("black"), (100, 250), (100, 350), 1)
    

    Изабери одговор:

  • Дебљину линије изражену у пикселима.
  • Тачно
  • Дебљину линије изражену у милиметрима.
  • Нетачно
  • Дужину линије изражену у центриметрима.
  • Нетачно

Питање 3.

    Q-35: Какву дуж исцртава следећа наредба?

    pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (120, 350), (170, 350), 3)
    

    Изабери одговор:

  • Усправну дуж дужине 350
  • Нетачно
  • Усправну дуж дужине 50
  • Нетачно
  • Водоравну дуж дужине 350
  • Нетачно
  • Водоравну дуж дужине 50
  • Тачно

Питање 4.*

    Q-36: Шта се исцртава помоћу следеће две наредбе?

    pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (100, 250), (200, 250), 3)
    pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (150, 250), (150, 350), 3)
    

    Изабери одговор:

  • Фигура у облику слова Г
  • Нетачно
  • Фигура у облику слова L
  • Нетачно
  • Фигура у облику слова Т
  • Тачно
  • Фигура у облику знака +
  • Нетачно

Питање 5.*

    Q-37: Шта се исцртава помоћу следеће три наредбе?

    pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x, y), (x+20, y+40), 3)
    pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x, y), (x+40, y+20), 3)
    pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x+40, y+20), (x+20, y+40), 3)
    

    Изабери одговор:

  • Троугао
  • Тачно
  • Фигура у облику слова А
  • Нетачно
  • Фигура у облику слова F
  • Нетачно
  • Ни једна од наведених фигура
  • Нетачно

Питање 6.*

    Q-38: Следеће наредбе цртају једну црвену и једну црну дуж:

    pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("red"), (a, b), (c, d), 3)
    pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (a, d), (c, d), 3)
    
    _images/pg_linije_dve_duzi_a.png

    Познато је да је a < c. Која од ових слика може да се добије извршавањем горе наведених наредби?

    Изабери одговор:

  • слика 1
  • Тачно
  • слика 2
  • Нетачно
  • слика 3
  • Нетачно
  • ни једна од наведених слика
  • Нетачно

Питање 7.*

    Q-39: Следеће наредбе цртају једну црвену и једну црну дуж:

    pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("red"), (a, b), (c, d), 3)
    pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (a, d), (c, b), 3)
    
    _images/pg_linije_dve_duzi_a.png

    Која од ових слика може да се добије извршавањем горе наведених наредби?

    Изабери одговор:

  • слика 1
  • Нетачно
  • слика 2
  • Нетачно
  • слика 3
  • Тачно
  • ни једна од наведених слика
  • Нетачно

Питање 8.*

    Q-40: Која од наредних наредби исцртава дијагоналу прозора димензије 100 x 100?

    1. pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (0, 0), (0, 100), 1)
      
    2. pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (100, 0), (100, 100), 1)
      
    3. pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (0, 100), (100, 0), 1)
      

    Изабери одговор:

  • Наредба 1
  • Нетачно
  • Наредба 2
  • Нетачно
  • Наредба 3
  • Тачно

Питање 9.

    Q-41: Следеће наредбе цртају једну црвену и једну црну дуж:

    pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("red"), (a, b), (c, d), 3)
    pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (a, b-50), (c, d-50), 3)
    
    _images/pg_linije_dve_duzi_b.png

    Која од ових слика може да се добије извршавањем горе наведених наредби?

    Изабери одговор:

  • слика 1
  • Тачно
  • слика 2
  • Нетачно
  • слика 3
  • Нетачно
  • слика 4
  • Нетачно

Питање 10.*

    Q-42: Којим од понуђених парова наредби се (у довољно великом прозору) исцртава знак +. Означи све тачне одговоре.

    1. pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (300, 300), (300, 600), 5)
      pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (150, 450), (450, 450), 5)
      
    2. pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (150, 300), (150, 600), 5)
      pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (150, 450), (450, 450), 5)
      
    3. pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (150, 300), (300, 600), 5)
      pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (150, 450), (450, 450), 5)
      

    Изабери одговор:

  • Наредбе 1
  • Тачно
  • Наредбе 2
  • Нетачно
  • Наредбе 3
  • Нетачно

Питање 11.*

    Q-43: Следећи PyGame програм исцртава знак +.

    pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x, y-d), (x, y+d), 5)
    pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (x-d, y), (x+d, y), 5)
    

    Које вредности треба да имају променљиве x, y, d, да би плус био уписан у квадрат са теменима (150, 300), (150, 600), (450, 600), (450, 300)?

    Изабери одговор:

  • x = 300, y = 300, d = 300
  • Нетачно
  • x = 300, y = 450, d = 300
  • Нетачно
  • x = 300, y = 450, d = 150
  • Тачно
  • x = 300, y = 300, d = 150
  • Нетачно

Питање 12.*

    Q-44: Шта исцртавају следеће наредбе?

    for i in range(100, 300, 40):
        pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (i, 300), (i, 400), 3)
    

    Изабери одговор:

  • пет усправних дужи дужине 100, размакнутих за по 40 пиксела
  • Тачно
  • пет усправних дужи дужине 40, размакнутих за по 100 пиксела
  • Нетачно
  • пет водоравних дужи дужине 100, размакнутих за по 40 пиксела
  • Нетачно
  • пет водоравних дужи дужине 40, размакнутих за по 100 пиксела
  • Нетачно

Питање 13.*

    Q-45: Шта исцртавају следеће наредбе?

    for i in range(150, 550, 40):
        pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (i, 400), (i+35, 400), 3)
    

    Изабери одговор:

  • испрекидану линију са цртицама дужине 35 и празнинама дужине 40
  • Нетачно
  • испрекидану линију са цртицама дужине 35 и празнинама дужине 5
  • Тачно
  • испрекидану линију са цртицама дужине 40 и празнинама дужине 5
  • Нетачно
  • испрекидану линију са цртицама дужине 40 и празнинама дужине 35
  • Нетачно

Питање 14.**

    Q-46: Нека је у прозор уцртана дуж следећом наредбом

    pygame.draw.line(prozor, pygame.Color("black"), (300, 450), (300, 500), 5)
    

    Нека је нацртана дуж страница троугла. Са којом од понуђених тачака она одређује тупоугли троугао тако да дата дуж припада једном краку тог тупог угла?

    Изабери одговор:

  • (500, 350)
  • Тачно
  • (500, 500)
  • Нетачно
  • (500, 475)
  • Нетачно

Питање 15.**

Дате су следеће наредбе:

  1. prozor = pygamebg.open_window(200, 200, "PyGame")
    
  2. pygamebg.wait_loop()
    
  3. pg.draw.line(prozor, pg.Color("black"), (50, 50), (150, 150), 5)
    
  4. prozor.fill(pg.Color("white"))
    
  5. import pygame as pg, pygamebg
    

Сложи их тако да добијеш програм чијим ће се покретањем добити прозор као на слици.

_images/pg_linije_KosaLinija.jpg

(Наведи редне бројеве наредби према редоследу којим морају бити извршене, на пример 21354)

Одговор: